.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

sunnuntai 11. elokuuta 2013

VoimaTreeni 1: Mitä sinä oikein kelailet?

I get silent. www.runotalo.net


VoimaRuno



En tiedä miksi olen tänne tullut - oikeastaan. 


Sydämessäni on tuo tieto kätkettynä minulta.
Olen kuullut siitä joskus, tuntenut sen läsnäolon, suuremman viisauden. 
Pienen äänen, joka asuu sisälläni ja yrittää kertoa minulle jotain,
joka päivä, joka hetki, kun vain muistaisin kuunnella.

Kaikki vastaukset ovat sisälläni, etsin liian kaukaa.


Minä olen tässä. - Hei, minä olen tässä.




I get silent. www.runotalo.net


MITÄ SINÄ OIKEIN KELAILET?



"Hei, minä olen tässä." Niin usein hukkaan itseni jonnekin mieleni hälyyn. Pyöritän turhia mietteitä ja huolia päässäni loputtomana virtana. On hyvä pysähtyä, sanoa itselleen: "Hei, minä olen tässä. Kaikki on hyvin."

Nykyään huomaan välillä nauravani itselleni: "Senkin tohelo, mitä sinä oikein kelailet!" On aivan turhaa miettiä, miksi joku sanoi niin tai miksi minä tein noin. Mennyt on ohi nopeasti ja tulevaa ei vielä ole, on vain tämä hetki. Tartun tähän hetkeen ja teen siitä hyvän. Se on helppoa, kun muistan olla läsnä ja kuunnella itseäni.



I am listening myself. www.runotalo.net



VoimaTreeni 1


Tässä treenissä keskityt tarkkailemaan omaa mieltäsi. Kelaatko mielessäsi tarpeellisia ajatuksia? Pysäytä ajatusvirtasi useamman kerran päivän aikana ja sano itsellesi: "Hei, minä olen tässä. Kaikki on hyvin."

Ajattelin, että voisimme jakaa omia kokemuksiamme siitä miten treeni meni ja miltä se tuntui. Kiva olisi, jos jättäisit viestin, että olet mukana. 




6 kommenttia:

  1. Lupasin kertoa miten sujui ja treenattavaa tuntuu riittävän: Aamu alkoi sillä, että avatessani jääkaapin oven lennähti eteeni kermaviilipurkki, joka oli puolillaan ja sisältö levisi sekä lattialle että jääkaappiin. Kelasin mielessäni, että onneksi ei ole positiivisuustreeni menossa....

    Minulla oli tavaratalotyöpäivä, joka yleensä päivän edetessä vie mukanaan yhä vahvemmin ja niin kävi tänäänkin. Aamupäivällä selvisin hyvin ja sain aina palautettua itseni läsnäolevaan tilaan - aivan huomasin miten olkapäätkin irtosivat korvista, kun pysäytin hetkeksi ajatusvirran. Hartiajännitystä tekee näköjään huomaamattaan. Iltapäivällä ja kotiin ajellessa kelailin paljonkin työpäivän asioita, joita ei ainakaan kotimatkalla olisi pakko mietiskellä. Asiat etenevät kyllä sitten töissä työajalla ihan hyvin ja mieli voisi levätä kotimatkalla.

    Kotona sujuu jo paremmin, kuuntelen sadetta, jota ei voi olla kuulematta - sataa kaatamalla.

    Tämä oli ensimmäisen treenipäivän anti. Huomenna uutta.

    VastaaPoista
  2. Hei!
    Tarkoitus oli itsekin osallistua Voimatreeniin, mutta niinpä kävi itselle, että työpäivä meni niin työntouhussa ja kiireessä, että en tainnut paljon keretä edes kelailemaan :) Vasta kotimatkalla havahduin tarkoituksella pysäyttämään ajatusvirran! Luulenpa, että yritän huomenna uudestaan. Tulee sitten suoritettua kaksi treeniä kerralla. Kiitokset näistä harjoituksista, mukana ollaan:)
    t.kati

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, minulla on kuin onkin treenikavereita :)

      Minulla oli tänään työntouhuinen päivä, mutta siinä ei kuitenkaan ollut turhaa kelailua vaan hetkessä olemista ja asioihin tarttumista - se tuntui hyvältä.

      Kaksi treeniä samana päivänä - se onkin tosi ahkeraa treeniä. Varmasti syntyy tuloksia ja lihakset vahvistuu. Ihanaa, että olet mukana!

      Poista
    2. Tarkennan: piti kirjoittaa: minullakin oli työntouhuinen päivä....eli tarkoitin, että sinunkin työpäiväsi saattoi olla "kelailematon" ja läsnäoleva kun olit niin työntäyteisenä. Siis ihan hyvä suoritus silloin mielestäni :)

      Poista
  3. Aamusta opiskelujen parissa aloitin tehostetun seurannan kelailujeni suhteen. Tosiaankin ihan turhaa ja tarpeetonta pyöri päässä. Narinaa ja sen semmoista. Mutta sain hyvin pysäytettyä, kun mietin tätä tehtävääsi. Ilta menikin sitten vaivihkaa hujakassa ja kerkesin eksyä usein ajatusteni kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen niin ilahtunut teistä treenikavereista ja on huippuhienoa saada tietää miten menee. On hyvä tunne tietää, ettei ole yksin näiden asioiden kanssa. On nämä sen verran outoja lihaksia treenattavaksi.

      Hienoa, että olet oikeasti pystynyt havainnoimaan noin hyvin omaa mieltä. Narinaa - se kyllä todella kuvaa sitä mitä saattaa tapahtua - ainakin minulla. Hirveätä, jos sitä ei edes huomaisi.

      Nyt kiiruhdan iloisena ja mieli selkeänä valmistamaan uutta treeniä keskiviikolle.

      Poista