.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

maanantai 7. tammikuuta 2013

Opin uutta joka päivä




Opin uutta joka päivä



Tänään minulla ei ollut RunoTalon työpäivä vaan työskentelin tavaratalossa. Olen oppinut työssäni paljon uusia asioita työnkuvan muututtua kesällä. Yritän olla avoin uuden oppimiselle. Luotan, että voin oppia uusia asioita. On tärkeää tunnistaa oma tapani oppia. Minä opin parhaiten tekemisen kautta. Tekeminen vaatiia rohkeutta silloin kun ei osaa eikä hallitse täydellisesti. Lopulta on hienoa ja palkitsevaa oppia uusia asioita. Minulla töissä opittavat asiat ovat usein tietokoneeseen liittyviä asioita. Monella on varmasti sama tilanne. 

Itseäni tarkkailemalla opin asioita itsestäni. Työskennellessäni mielessäni risteilee huomioita itsestäni. Itsetuntemus on hyvästä, siitä olen aivan varma. Silloin ei oma itse pääse yllättämään erilaisissa tilanteissa. Ei tarvitse olla kuin sätkynukke, jota vedellään naruista vaan voi hallita omaa itseään. Se tuntuu hyvältä. Saa olla rauhassa omassa keskuksessaan. Se ei tarkoita, että kulkisin jossain pikkukuplassa. Usein kieltämättä tuntuu siltä kuin minulla olisi ikioma suojakupla ympärilläni. En ole riippuvainen muiden mielipiteistä. Kunnioitan ja arvostan silti työtovereitani.

On hauska oppia uutta itsestäni. Tänään ihmettelin, että mihin ihmeeseen minulla on niin kiire töissä. Nautin työstäni ja silti huomasin odottavani, että pääsisin pian kotiin tekemään kaikkia mukavia kotijuttuja. Sanoin itselleni, että nyt kyllä opettelet nauttimaan siitä missä milloinkin olet, vaikka olisit töissä. Elämässä ei ole kiire minnekään. Onneksi en ole milloinkaan täysin valmis. Olen ikuinen oppija.



2 kommenttia:

  1. Hienosti kirjoitit siitä, miten voi nauttia olemisestaan missä ikinä onkin. Minusta itsetuntemus on viisauden alku, ja jos jotain Sokrateelta olen oppinut,niin sen. Ja kun sen yhdistää läsnäolon taitoon, niin kaikki on hyvin. Ihan kaikki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin totta - itsetuntemus ja läsnäolo. Nuo kaksi yhdessä...voisiko siinä olla onnellisen elämän ainekset <3

      Poista