.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

tiistai 15. tammikuuta 2013

Olen itseni paras asiantuntija
























Olen itseni paras asiantuntija


Tämä toteamus on voimakurssin ensimmäisessä tehtäväkirjeessä. Tiedostan, että asia on näin. En kuitenkaan aina osaa käytännössä noudattaa tätä viisasta ohjetta. 

Mielipiteeni ja näkemykseni muodostuvat oman eletyn elämäni pohjalta. Siksi olen mielestäni itseni paras asiantuntija itseäni koskevissa asioissa. Olen elänyt ja kokenut elämääni itse omassa olemuksessani.  Kukaaan toinen ihminen ei voi asettua täysin minun asemaani. Toki on olemassa hyvin  empaattisia ihmisiä, joilla on kyky eläytyä tilanteeseeni tai ihmismielen asiantuntijoita, mutta tarkoitan tässä tervettä itsetuntemusta. Sellaista vahvuutta ja voimaa, joka auttaa rohkeasti valitsemaan ja päättämään omaan elämään liittyvistä asioista. 

Minusta on houkuttavaa kysyä mielipidettä itsestäni tai omasta tilanteestani. Tuntuu hyvältä saada tukea toiselta ja erilaista näkökulmaa asiaan. Kuitenkin mielestäni tahtoessani keskustella parhaan asiantuntijan kanssa minun on aloitettava syvällinen, rehellinen ja avoin keskustelu itseni kanssa. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti