.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Voimaruno - Olen siinä hiljaa








VOIMARUNO


OLEN SIINÄ HILJAA





Kirjoitan juurella ison vanhan puun,
tukeva, vahva runkonsa on selkänojani,
tuohensa innoittajani,
lehtensä värisevät
antavat minulle sanansa,
kertovat tarinansa.


Minä itken kirjoittaessani,
en surusta vaan ilosta, liikutuksesta
kuunnellessani kauniita sanoja,
joita puu minulle luovuttaa varastoistaan. 

En minä tiennyt, en uskaltanut toivoakaan, 
että voisin puun kanssa keskustella tällä tavalla,
että saisin kuulla jotain ihmeellistä.

Kurkotan kohti taivasta
ollakseni läsnä itsessäni,
laitan oksani vasten tuulta 
tunteakseni olevani elossa,
hitaasti varistan lehtiäni,
että uudistuisin, 
juureni kaivautuvat maahan, 
että voisin tuntea 
olevani turvassa ja vahva
maailman keskellä,
kuoreni on suoja,
että saisin rauhan. 

En pyydä mitään, en odota mitään,
mutta olen onnellinen, että olen tähän syntynyt,
en sattumalta tuulen kuljettamana 
vaan tarkoituksellisesti,
että tässä olisin ja säteilisin ympärilleni.

Minä olen hiljaa, 
niin hiljaa,
niin pitkään.

Tahdon syleillä puuta,
sen vanhaa rosoista runkoa
ja se antaa minun tehdä niin.

Olen siinä pitkään hiljaa,
minusta on hetkeksi tullut puu,
niin luulen,
mutta sitten ymmärrän, 
että me olemme samanlaisia,
ihan samanlaisia,
ei meissä ole mitään eroa,
lopulta olemme 
samaa maata.


VoimaPuutarha © RunoTalo



Olen vanha koivu. Tahdon puhua metsästä ja puista.



VANHA KOIVU


Olen vanha koivu. Tiedän kaiken voimapuutarhastan kukista ja rakastan tätä paikkaa. Oksani ovat jäykät ja koukeroiset, ne eivät enää jousta kuten vielä muutama vuosi sitten. Kuitenkin tunnen  olevani vahvempi kuin milloinkaan. 

Minä olen. Tässä on hyvä olla. Juureni ovat levittäytyneet laajalle. Juurieni kautta olen kosketuksissa moniin kasveihin täällä puutarhassa. 

Olen tässä valmiina. Kuuntele minua ja minä vastaan sinulle. Jos lähelläsi on koivu, on sinulla luotettava ja viisas ystävä.



Akileija pyysi minua muistuttamaan kursseista, joita on myynnissä Voimapuutarhan kukkien omassa kaupassa. Kurssit opastavat matkalle omaan itseesi, opettavat miten elää vahvemmin kiinni tässä hetkessä, tasapainottavat ja rohkaisevat suunnistamaan kohti omia todellisia unelmia.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti