.

Mukava, että poikkesit tänne: Olet nyt Runotalon vanhassa blogissa, jossa on tarinaa vuosilta 2009 - 2017. Voimarunot jatkuvat Runotalon uusilla nettisivuilla ♥ klikkaa tästäRunopolkujen lakaisuterveisin Runotalon Sari

perjantai 4. syyskuuta 2015

Voimaruno & voimakortit vko 37: Tänään on maailma sylissäni




TÄNÄÄN ON MAAILMA SYLISSÄNI


Kuljen maassa
 joka ei ole kenenkään maata 
ja silti se on kaikkien maata

on kaikkien taivas 
on kaikkien avaruus
 on kaikkien tähdet

tai sitten ei ole kenenkään tähtiä 
avaruutta 
taivasta




Kuka omistaa 
miten paljon ja mitä
mikä on todella arvokasta 
tässä maailmassa ja tässä elämässä

silloin kun katsotaan todellisuutta 
rehellisesti ja avoimin silmin 

missä ovat rajat
ahneudelle 
köyhyydelle 

kuka määrää 
kuka päättää 
kuka jakaa aineellisen 
kaikkien kesken
 ja jaetaanko sitä vai ei




Mikä on ihmisen hyvyyden mittari
 entä pahuuden 
mikä on viisauden ääripää 
entä tyhmyyden 

Kuka on hyvä ja rakastava
kuka ei 

mikä on tarkoitus kaikella 
mitä täällä tapahtuu 

mikä minä olen tässä joukkiossa 
tässä yhtälössä 
mikä on minun tekijäni
 määräykseni
mikä osanen olen 

olenko vähennettävä vai lisättävä
kertaannunko vai jakaannunko
 miljooniin osasiin
 että riittäisin siihen 
mihin tunnen tarvetta riittää

vai onko minusta eniten hyötyä sittenkin 
jos menen itseeni ja olen vahvasti yksi
 se kuka minä olen todellisuudessa
riittääkö jos keskityn itseeni
omaan ympyrääni ja ympäristööni 

Voinko tehdä jotain
 että maailma olisi parempi paikka
 elää tänään
 huomenna ja tulevaisuudessa




Olen vain pieni ihminen 
vai olenko 
olisinko sittenkin enemmän 
voisinko tehdä jotain sille 
minkä näen tarpeelliseksi




Voisinko auttaa 
voisinko vaikuttaa siihen 
mitä maailmassa tapahtuu 

koskettaako tämä minua 
jos ei
niin miksi ei kosketa

onko minulla tunteita 
jos ei 
niin miksi ei ole


Uskallanko tuntea 
ja nähdä koko totuuden
 vai ummistanko silmäni 
ja käännän selkäni kaikelle 

Tiedän 
että enää minä en voi tehdä sitä 
eikä kukaan meistä
se ei ole enää vaihtoehto 
maailma kutistuu
se on ryppyinen pieni pallo

Voisinko suoristaa ryppyjä 
puhaltaa palloon uutta henkeä 
valoisaa elämää 

voisinko päättää nähdä hyviä asioita 
edistää hyvyyttä maailmassa 
voisinko valita oikein 
kaikessa mitä teen ja ajattelen
 päättää että teen oman osani ihmisenä 
lähimmäiseni hyväksi




Voisinko luottaa siihen 
että kaikille on riittävästi 
tässä maailmassa 
että lopulta meistä jokainen 
on samanlainen ja yhtä arvokas
että elämä on aina tärkeä 
elettiin se missä tahansa




Minä voin vaikuttaa
mietin mitä voin tehdä
 ja toteutan sen 
pienen osani kokonaisuudessa 

Sitten hymyilen 
anna maailman tapahtua 
minussa ja minulle
otan vastaan kaiken mikä tulee
 sillä tiedän voin luottaa 
kaikki on juuri niin kuin pitääkin 

Tämä on elämää tänään
 tänään on maailma sylissäni 
olen sille avoin


*

- kulje Sydämesi polkuja viikonloppuna ja tulevalla viikolla -

*

voimaruno muistikirja

Voimaruno-muistikirja kulkee mukanasi laukussa ja on aina saatavilla kun mielessäsi on tärkeää kirjoitettavaa. Kirjan voimarunot inspiroivat ja antavat hyvän mielen. Muistikirja pakataan iloisesti kierrätettyyn lahjapakkaukseen.
 
Hinta 9,90€ / kpl  TILAA TÄÄLTÄ >>

*

Tuleeko sinulle jo voimakirje?

voimakirje

Voimakirje ilmestyy perjantaisin.

*

Runotalo Viisas Elämä -messuilla 12.-13.9. Tampereella






2 kommenttia:

  1. Kaunis postaus jälleen :)

    - Ronja -

    http://ronjabloggailee.blogspot.fi

    VastaaPoista